rainy outside rainy outside : anak orang asli terer !

Monday 12 December 2011

anak orang asli terer !

asalamualaikum .

cuti sekolah dah nak habis . jadi makin menjadi jadi lah perasaan cuat kecut sebab taun depan dah nak SPM . sekarang , mandi tak kenyang , tidur tak basah , makan tak lena . boleh dikatakan teruk jugaklah situasi sekarang nie . buku satu hape pun tak usik lagi . bila mak bebel , konon jadi baik bawak buku masuk dalam bilik , sampai bilik terus dating dengan lappy , oke ake dah merepek . let's start hari nie aku nak cerita pasal pengalaman aku mandi sungai bersama anak orang asli ... 

*menaip**

nama sungai tu sungai jeleting . x famous pun . perjalanan dari kampung ke sungai hanye 10 minit *mungkin .  dekat khan jalan pun x keluar peluh .  kalau ramai sedara balik kampung , aktiviti pertama ialah mandi sungai . memang best gila lah sebab kitorang satu kepala . okei . back to the tajuk. *broken==’ ‘ Mandi bersama anak orang asli’  memang seronok .  Walaupun mereka masih kecil , kemahiran dengan sungai dah tak boleh dinafikan .  Maklum je lah , sungai dah macam taman permainan diorang je . sekali pandang mereka berenang , fuhh ! macam atlit . due kali pandang pun sama . tiga kali pandang , dah x , jadi anak orang asli balik . hehehe . salute la diorang yang kecil pandai berenang aku form 4 x pandai berenang . huhh . jatuh saham .
Bila dah ramairamai tu , nak beza kan sedara ngan orang asli pun susah . ye la . mane ade orang tiruan kat dalam dunia nie . aku tak berapa nak suka mandi sungai bila ade orang lain so duduk tepi je lah khan . fikiran aku melayang  tah ke mana tautau aku dah sampai london kemudian switzerland <3 . ohh London ohh switzerland . flight ke sana memang sekejap . lagilagi bila dibuai dengan udara yang nyaman , hati yang tenang , hari yang indah , kicauan burung yang riang dan daun berguguran persis di korea selatan , memang senang mate aku pujuk suruh tidur . aku bermimpi sungai tu akan jadi macam sungai klang . kotor , tercemar , x cantik , busuk . *samejekhan.apekedehal:) . suddenly dushh ! kene simbah dengan air . best tau mandi sebelum buka mata . please jangan tiru aksi ini di rumah . di sungai boleh . yang pelik aku tak marah . tapi aku gelak . er sewel ? maybe . aku perhati kan satu per satu sedara aku sebab bilangan manusia kat situ macam dah bertambah ? oh ! rupanya rombongan orang asli yang datang nak mandi dah bertambah .
Bunyi guruh dah berkumandang so kami bersaudara bersama kaum orang asli berjalan balik rumah masingmasing . sampai rumah . tunggu turn masuk toilet pulak . selamat aku tak yah tunggu sebab tak mandi .  bila semua dah siap , kitorang makan samesame . memang sekejap lauk dah licin . semua dah kenyang . bantal jadi desert x yah tilam pun x pe .
 Rindu bila dah lama x berkumpul macam nie khan . dulu aku punya berkire sebab tak mau mandi bercampur air dengan orang asli . but now , aku x kesah dah sebab aku baru sedar yang sungai tu bukan aku punye . so terime hakikat yang kita kene mandi dan x perlu komen apaapa ==’  sekarang aku bersyukur sebab masih ada tempat untuk bermandi manda walaupun bercampur dengan orang asli . conclusion , saya rindu nak mandi sungai bersama anda <3
Okei sekian untuk entri mandi bersama orang asli
Baibai :)

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 orang bagi coklat:

Post a Comment