rainy outside rainy outside : kedua kali . peace v(^_^)

Saturday 29 October 2011

kedua kali . peace v(^_^)




***cess ! cess ! menyesal aku dengar kau cerita pasal dia . kenapa ? senang la hidup kalau macam nie . di sini . saya tujukan khas untuk adik ****h . jangan laa asyik nak mengumpat sanasini . tak baik . buat tambah dosa kau yang sedia ada banyak tu . kau kene ingat . orang yang teraniaya doa dia senang di makbul kan . so , fikirfikir khan lah . knape aku tulis kat sini ? sebab aku tau . bukan aku sorang je yang bace blog nie . tapi kau pun baca . mane aku tau ? kawan kau , kawan aku jugak . malah kami lebih rapat dari yang kau sangka . oke ? so fikir elokelok sebelum kau buka mulut dan talk pasal aku kay ?***


*cuci mata sekejap
Dah tengok gamba dekat atas tu ? comel khan ? korea khan ? hensem khan ? acely aku suka dia . well , siapa je yang tak cair tengok dia nie ? beritau aku sape je yang tak cair . seorang kawan mesti suka kat kawan dia khan ? mesti kene sayang orang dulu , baru orang sayang kita balik khan ? so no wonder kalau aku cakap aku suka dia . *muhang oku dika meyhh <3



Semuanya start masa aku masuk sekola baru , so . aku buda baru la *tak-la-baru-sangat-dah-dekat -setahun-dah*. Name sekola tu SMKKKLIA . mulemule masuk memang sesat lah . amik mase la jugak nak ingat seluruh pelosok sekolah tu . then , aku terkawan pula ngan sorang mamat nie . aku panggil dia vee or violet . kami bertegur di muka buku sehari sebelum birthday aku *march16 . best kawan dengan dia . memang happy bila talk pasal satu topik . memang kupas abisabis.




Thanks kepada muka buku kerana telah merapat kan kami . kenapa ? sebab hampir setiap malam kami berchatting dekat situ . dari muka buku beralih ke phone . one day , ade minah singgah buat kecoh . then aku amik keputusan untuk stop texting or what dengan vee . lame tak sharing . kami jadi renggang .



Aku boring sangat . so aku text vee . tak balas . memang betul lah nak lost contact ? mulai aritu , aku dah tak hirau kan muka buku dan texttext yang masuk kat phone . im start focus on my study , *baru-ingat-aliran-yang-aku-amik-tu-aku-x-minat* .. then lepas dapat result mid year exam , aku tengok semue texttext yang masuk . mane la tau ade text dari vee ke . rupenye hampe ! Langsung x de . yang ade pun dari hotlink ngan kawan kawan aku .



Akhirnya ! cuti due minggu sampai juga . siang malam aku penuhkan dengan aktiviti tidur + makan . hasilnya aku semakin gemok ==’ . then . aku teringin buka muka buku . slow slow aku buka *sebenarnya-line-yang-slow* kalau dah online , mesti tengok noti dulu khan sbb bilangan noti lebi banyak dari yg lainlain *bagi aku la . paling last aku buka ialah text . punye la hepi bile ade text dari dia . tapi dia dah remove aku . sedih! aku tak ingat macam mane aku boleh close balik dengan dia . again ,kami start texting , sharing . mcmmcm perasangka aku kat dia dulu . rupanya dia tak macam yang aku sangkakan . im sorry vee .



bile dah lame ta sharing . banyak la modal kan ? so . macammacam cerite dari lubang ular keluar . tapi hanye bertahan dalam 2 minggu. again , kami renggang balik . puas la kawan aku cakap macam macam supaye aku jadi aku yang dulu . aku teringat membe laki aku penah cakap . kalau ifa ade masalah , beritahu im yours . insyallah im yours tolong selagi im yours mampu . im yours sentiase ade around ifa . how sweet ayat dye . I’m touched ! . kalau kau masih ade kat dunie nie , memang aku nak sangat cerite kat kau . masalah . kau da tak de . kau pergi tinggalkan aku sbelum aku ready to say good bye kat kau . aku rase macam nak give up . then , aku sedar . kalau aku moody macam tu je . tak mendatangkan faedah . so aku start aktif . closed dengan semua kawan . jadi gile siket and many more . lastly , aku dapat kebahagiaan yang sangat berharge , and insyaallah takkan ade expired date .



# waktu petang pada bulan puasa .



masa nie la aku rasa iya dengan aimi macam superman , spiderman , batman dan semua herohero barat tu sebab dia cerita pasal vee tanpa dipinta ouh . panjang lebar and banyak isi . aku pecaya apa yang cerita tu tak de unsur penipuan . aku pinjam broadband member untuk buka muka buku dan fuhh ! ade text dari vee . hepi gila aku baca sebab dia minta maaf and beritau something yang aku nak sangat tahu dari dulu . again , we start sharing . and masa nie la aku kenal kawan aku sangatsangat . bermula dari masa tu , kitorang saling melengkapi . makin rapat dan selalu share story . so , macam takde rahsia antara kitorang . ehem . friends show their love in times of trouble kann ? ^^. just wanna said .. violet , Im so lucky to have a friend like you ! aku search kat google , what is friend ? then keluar nie : a friend is one who walks in when others walk out .



violet : kau buka video kat atas tu tau. setiap kali aku dengar lagu tu , aku mesti teringat dekat kau ouh ! kau ada teringat kat aku tak ? haha . seronok kenal dengan kau . aku minta sangat sangat , sila la tegur aku kalau aku buat salah and marah aku kalau aku tak dengar cakap okay ?
sekian ~~
Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 orang bagi coklat:

Post a Comment