rainy outside rainy outside : kemaafan dari hati yang sakit

Saturday 3 September 2011

kemaafan dari hati yang sakit

 
assalamualaikum,
                                          
     tadi kau add aku dekat muka buku, aku terkejut gila masa kau add sebab sebelum ni aku add kau, dengan pantas kau deny aku. tapi takpela. mungkin kau tertekan kan?  tapi tadi, masa kau add aku. hati aku tengah berperang dengan nafsu jahat aku. hati aku bisik 'accept jela, berprasangka baiklah. maybe dia betul betul nak berbaik dengan kau.' tapi nafsu rubbish aku suruh abaikan kau. dia kata 'mesti ada niat lain. sebabkawan kawan dia pun bermuka muka.'


tapi tadi aku terjumpa perkataan yang menginsafkan aku. Bersihkan hati dari sifat dendam dan amarah, hiasilah hati dengan kemewahan kata maaf . lepas tu aku sedar aku salah sebab berprasangka buruk dekat kau. aku minta maaf. :/ then, baru tangan aku nk touch perkataan 'accept' tu, muka buku kau dah hilang dari ruang friends request aku. rupa rupanya, kau dah cancel dari add aku ea dik? takpela. mungkin kau malu :) tapi aku janji, lepas nie kalau kau add balik, aku terus accept kau tanpa berkira-kira and berprasangka buruk lagi. aku janji.


      aku nak add kau untuk 2nd time, aku takut kau remove. soo.. aku pun batalkan jela niat aku tu. :) anyway, thanks blog aku yang tersayang sebab sejak keblakangan nie kau selalu jadi medan aku bermohon maaf dekat orang. yela, sekali aku meninggal dia tak maafkan aku, susah pulak aku nak cari dia kat sana nanti. tapi dik, aku tetap tak anggap kau enemy aku. enn semoga kita boleh berbaik sebab aku tak sukaa simpan musuh. ^^,


   kalau nak minta maaf depan depan lagi lagi aku tak paham kenapa sebab aku tak tau apa salah aku. tapi, maybe aku tak sedar sebab tak ada siapa sedarkan aku :( aku percaya nie semua salah faham. kau tak salah dik :D ahh! aku dah merepek. -.- and the moral of this story : setitik hitam jika tidak dibersihkan, lama kelamaan akan mengotori hati kita :D semoga tabah melalui hari hari akan datang. assalamualaikum :)

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 orang bagi coklat:

Post a Comment