rainy outside rainy outside : forgiveness . . .

Thursday 18 August 2011

forgiveness . . .


aku nak minta maaf. kat sini serious aku tak tahu siapa yang salah. tapi, takpela. aku minta maaf juga. mana tahu aku tak sedar aku yang salah. tapi aku nak kau tahu yang aku memang tak tahu apa-apa. aku faham apa yang kau rasa. bukan aku tak pernah rasa dik. aku pernah and aku rasa lagi teruk dari yang kau rasa. kau nak exam and aku pun dah nak exam. jadi masalah kalau kau anggap aku musuh utama kau atas benda yang aku sendiri tak tahu apa masalahnya. entry ni bukan sebab aku takut dengan kau atau apa. tapi atas sebab aku ni manusia yang ada perikemanusiaan.







aku nak kau tahu. aku tak ambil pun. yang aku tahu, everything is over. kau tak payah la ajak kawan-kawan kau anti aku. macam aku kesah sangat. macam aku tak tahu. aku hidup dulu sebelum kau. walaupun dengan beza yang sedikit. aku dah rasa apa yang kau rasa. why not kau buka mulut kau and tanya aku apa yang jadi. kenapa kau pergi tanya kat orang lain? kau takkan dapat jawapan. face to face is the best way. aku tak kisah kalau kau nak jumpa aku.





kau tahu, aku tak pernah suka tengok orang lain sedih. yes, including you! aku tak suka. that's why aku rasa bersalah gila even aku tak tahu apa-apa. is it fair for me? aku tahu sebagai orang yang kau anggap musuh, tak sepatutnya aku bagi kau nasihat. but, everything happen with a reason. tu la ayat yang aku selalu ingat masa aku jadi macam kau dulu. and at least aku terima semua.




aku tanya semua orang. bukan sorang tapi semua kawan-kawan yang aku percaya. apa yang aku buat ni betul or salah? sebab aku takut apa yang aku buat ni salah. tapi diorang bagi jawapan yang aku sendiri tak sangka. tak tahu la, mungkin diorang bagi jawapan atas sebab aku kawan diorang atau. tapi, bukan aku tak ingatkan diorang supaya bagi jawapan yang betul. diorang masih bagi jawapan yang sama. salah aku lagi ke?
sumpah aku tak suka tengok penderitaan orang lain.




now, beban aku dah lepas. ikut suka kau la nak cakap apa. aku malas nak gaduh. malas nak tanggung dosa sebab tak bertegur sapa lebih tiga hari. it's up to you.

three words for you. good luck PMR
Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 orang bagi coklat:

Post a Comment