rainy outside rainy outside : di suatu petang

Thursday 13 October 2011

di suatu petang

hai lahh korang . Wo xiangnian ni zheme duo , wo xiang wo ye ai ni . tehee~ (tetiba keluar bahasa cina khann?) HAHA . hari ni aku nak cerita pasal waktu aku stay kat sekola aritu (7/10/11). seronok sangatsangat . i think , selama aku stay kat sekolah aritu adalah yang paling best !
oke . study study study :)





semua budak lelaki dah balik . ni la saat yang paling aku tunggutunggu . heaven gila kalau tak ada lelaki . ouh lupa , kecuali 4 orang . aku rase diorang memang tak solat jumaat la sebab dari aku mula makan sampai habis makan chill je diorang duduk bersembang . haihh . memang tak patut . lepas makan aku , aimie , suhana  iya(adik aimie)balik ke umah aimi . pasuh terus  g masuk bilik . buat homework masing masing sambil dengar lagu dekat phone aku. memang layann ! kau tahu ? aku pergi masukkan phone aku dalam cawan tempat letak kentang then balut guna tisu . memang kreatif ! dalam cawan berbunyi . memang sahsah cikgu tak tahu . HAHA





2.00 pm
aku ingat nak beli kuih kat kelompok 8 dan disebabkan aimi pun nk g cuci mate , kitorang pergi sama-sama . iya ngn suhana  still buad keje sekola lagii  .. sampai kedai , memang malang and buang masa and tenaga aku la sebab kedai tutup . then aku ajak aimie g kedai kat kk (kuartes KLIA) sebab nak beli bnde yang aku bole melantak . sekali lagi nasib aku malang sebab aku tak bawak duit. Bile dah patah balik , fone berbunyi . aku kuar kan fone . tengok tengok ade pula duit kat blkg fone . aimi punye bengang . habis aku kene cubit . so , patah balik . then lalu dekat tempat tenis . sambil makan . usha sorg kawan nie yang hanya mahu dkenali sebagai ‘spanyol A.K.A andaluss’ . dah ke berapa kali aku ajak aimi balik . dia buad pekak . memang mintak kena tinggal la khann ? HAHAHA  . (gelaksetan) tp aku tak la sekejam tu . ble dah jauh sikit . baru aku tunggu aimie .. dgn molek dia berjalan sambil makan . (penerangan yang panjang lebar tanpa dipinta)



3 lebih (sebenarnya aku dah lupa pukul berapa)
ada abgkakak keluar dari gate blkang sekolah. Diorang baru abis tusyen kot..hepi  je muke semue . tah ape yg buat diorg hepi tah laa .. . aku dengan aimi dudok la kat ats padang kelompok 6 smbil cuci mate . (cari masing masing punye lelaki). Rase memang lame la tunggu lelaki sorang nie kuar .. lastlast baru Nampak dia dgn group dia kuar dgn gaye tersendiri . *eceh  melebih pula aku . naseb korang la . cerite aku kan . suka la hati nk merepek ape pon  kan ? . aku panggil dia . tapi dia x dengar . sbb aku panggil pelan jee ==’ . lpas siap buad keje x de faedah tu kami balek uma aimi . aku tengok homework suhana dah nak siap walaupun dia ade lg banyak kerje dari aku . tah zaman bila dia buad . aku pun x tau  . homework aku masih terhegeh-hegeh menanti kesiapannya .. tak faham ouh !

5 pm
yeayy ! ma dah call kata dah nk balik. i loike sangat dan sangat ! aku igt aku sorg je tunggu ma aku kat depan  upenye  kawankawan temankan aku sekali . fuhh !  memang kawan :) tehee~
           * * * * * * * * *  * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
oke , ni part yang aku shukee !

petang ni lain dari harihari sebelum . angin bertiup lembut membelai muka . burungburung ? tak berkicau la pula ! daundaun berguguran persis macam dekat korea selatan . memang aman sangat . aku tengok satusatu muka kawankawan aku . semua senyum layann suasana petang tu . so , aku pun bersama la join senyuman diorang .


sebelum duduk di padang kat belakang sekolah . sekali lagi aku bagi cadangan gila kat budakbudak tu . kau tahu aku buat apa ? aku ambil satu daripada daun yang jatuh tu then aku tulis . " to : violet vee, kau sangat sangat sangat la ensem +comel . that why aku suka  kau ." lepas tu aku suruh aimi pegangkan . sementara tunggu ma datang . aku buka balik buku seni sebab nak pahamkan pasal landskap tu . aku tengok aimi pun dah terikut perangai ngek(s) aku . lepas tu aimi dengan iya letak duadua daun tu atas kerusi batu tanpa apaapa yang menghalang daun tu jatuh dalam keadaan windy day . memangla ~ dalam keadaan macam tu . empat pasang mata tertumpu dekat daun tu . sambil tu iya nyanyi lagu rindu separuh mati . kalau buat video memang bagus tahuu ?
 

then , aku punya daun jatuh dulu . lepas tu baru daun aimi jatuh . tapi daun aimi jatuh jauh gila . lepas tu iya ambilkan . dia suruh aimi tutup mata . dia kata " kalau kau sayang budak tu , kau cari daun yang aku sorokkan . lepas dia cakap 'dah' je . kelam kabut cari kat sebalik daundaun yang jatuh tu . da lah banyak daun tu . kesabaran jela . tapi tak sampai 5 minit dia dah jumpa . muka dia . huhh , puas gila ! bangga la katekan . haha


lepas aimi dah jumpa  . suhana pula sorokkan untuk aku  . tapi ma dah sampai dah mase nie . cepatcepat la aku kemas buku . daun aku , aku suruh aimi simpankan . hari isnin baru aku ambil dari dia . memang tak ada kerja kann kitaorang ? childish sungguh ! but , nevermind . " find something you truely love to do with your life . only then would you truely happy " khann ? oke . selamat bye daun . selamat baii  . haha .
(: iffa vs vee :)

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 orang bagi coklat:

Post a Comment